søndag 24. juni 2012

Bonderomantikk

Da var vi hjemme igjen fra en koselig roadtrip til Odalen, hvor vi var i et FANTASTISK gårdsbryllup. Marit og Espen giftet seg i den gamle kirken på Mo, der Marits oldemor og oldefar giftet seg på denne dagen for 90 år siden. Og bryllupsfesten ble holdt på den gamle familigården. Mer idylliske omgivelser finner man neppe.

Etter en lang kjøretur, med stopp hos Ægir bryggerier i Flom, og for å plukke opp en syklende bryllupsgjest på Fagernes, var vi endelig fremme på Sognabben camping i åtte-tiden.
Jeg har ikke vært på campingtur på så lenge jeg kan huske, men det var jo kjempekoselig, og gav absolutt mersmak. Vi grillet og koste oss til langt på natt.

Morgenen etter dro meg og Lene å plukket opp brud, forlover, søster til brudgommen og brudepike som skulle pyntes til bryllupet. Vi hadde fått låne en lokal frisørsalong. Og ikke nok med at den lokale frisøren lot oss få låne salongen hennes og alt utstyret, så kom hun innom med kaffe og nybakte muffins til oss mens vi holdt på!
Snakk om gjestfrihet.


Vielsen var helt fantastisk, og Marit, bruden, var aldeles nydelig. Hun hadde sydd kjolen sin helt selv! Den var så fin, at jeg må lage et eget innlegg bare om den. Så mer kommer ;-)
Og Espen var utrolig kjekk i dress fra Moods of Norway.






Jeg fikk endelig brukt den blå kjolen jeg kjøpte på Fretex. Med armbånd og veske arvet fra mormor og sko fra farmor. Gjenbruk fra topp til tå. (Minus cardigan som jeg har kjøpt hos "Herskap og Tjenere".)




Marielle går med en arvet kjole hun har sydd om på selv.


 Huldra-Lene slutter aldri å imponere når det kommer til håroppsettinger. Etter at vi hadde ordnet brudefølge, hadde vi så knapp til vielsen at jeg var redd jeg måtte gå med hestehale. Men Lene snurret ihop denne frisyren på meg på rundt 15 minutter!!! Har jeg nevnt at jeg har veldig langt og tykt hår??
(Nå er Lene i mamma-perm, men hun er tilbake i god tid til julebordsesongen! Til stor glede for alle jenter som vil gjøre litt ekstra med håret på juebordet.)





Vielsen, middagen, talene og festen var helt ubeskrivelig! Det var latter og gråt om hverandre hele kvelden.
Nå er vi akkurat kommet hjem igjen, og jeg er helt gåen. Så jeg avrunder her, og tar sats mot loppekassen.
God natt godtfolk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar